هیجان رفتار و تن گفتار، تألیف محمود امیری نیا ، ISBN: 978-600-5908-87-8، انتشارات آراسته، فروردین ۱۳۹۳

برای نظر دادن به این محصول اولین باشید

دسترسی: موجود

400.000 ﷼
یا

بازنگری سریع

هیجان رفتار و تن گفتار، تألیف محمود امیری نیا ، ISBN: 978-600-5908-87-8، انتشارات آراسته، فروردین ۱۳۹۳: Behavioral Emotion and Body Language book by Mahmood Amirinia

هیجان رفتار و تن گفتار، تألیف محمود امیری نیا ، ISBN: 978-600-5908-87-8، انتشارات آراسته، فروردین ۱۳۹۳

برای مشاهده‌ی تصویر کامل بر روی عکس فوق دابل کلیک کنید

کوچک نمایی
بزرگ نمایی

جزییات

هیجان رفتار و تن گفتار، تألیف محمود امیری نیا ، ISBN: 978-600-5908-87-8، انتشارات آراسته، فروردین ۱۳۹۳: Behavioral Emotion and Body Language book by Mahmood Amirinia *این کتاب بیانگر دانشی است که همه ما در زندگی و ارتباطات خود به آن نیاز داریم. وقتی می‌گوییم هیجان‌رفتار یعنی هیجانی که به رفتار تبدیل شده است و نه رفتاری که هیجانی شده است. به معنای دیگر هیجان مانند یک بسته انرژی عظیم در درون ما خفته است و نیاز است که در قالب رفتار آزاد شود. حتی بر‌اساس یافته‌های «جوفلی و کروسلی» در زمینه هیجان و رابطه آن با انرژی، هیجان‌ها اساسا انرژی هستند و بر‌اساس قوانین انرژی عمل می‌کنند اما این انرژی عظیم می‌تواند تخریب‌کننده روابط هم باشد و نیاز است که مکانیسم‌های روانی و رفتاری لازم برای به کارگیری و مدیریت آن در قالب هوش هیجانی ، جلوه‌های چهره‌ای و تن‌گفتار یا زبان بدن آموزش داده شود. *با خرید کتاب هیجان رفتار و تن گفتار می توانید علاوه بر یادگیری دانش و مهارت مربوط به هوش هیجانی ، اعتماد بین فردی و اعتماد به نفس ،شناخت و مدیریت هیجان ها ، بیان چهره ای و جلوه های هیجانی ، تن گفتار و زبان بدن و صدها موضوع مهم و کاربردی در عرصه روانشناسی و ارتباط بهره مند شوید.

اطلاعات اضافی

In Depth کتاب هیجان رفتار و تن گفتار تألیف محمود امیری نیا (چاپ اول: فروردین 93) در سه گفتار با عناوین «اعتماد و بی‌اعتمادی»، «هیجان رفتار» و «تن‌گفتار» نگاشته شده است. در گفتار اول این کتاب، نویسنده به بیان اهمیت اعتماد بین فردی ، اعتماد به نفس و مورد اعتماد بودن اشاره می کند. گفتار اول از این جهت که بر اساس رویکرد روانشناسی فلسفی و شناختی رفتاری به پدیده اعتماد دارد، برای دانشجویان ، مدیران و پژوهشگران مورد استفاده خواهد بود. در واقع گفتار اول با موضوعاتی همچون : اعتماد و خیانت ، اعتماد و وفاداری ، اعتماد و حسن نیت ، اعتماد و خوش بینی ، اعتماد عقلانی و اعتماد احساسی ، اعتماد و محدودیت های اجتماعی ، اعتماد مشروط و نامشروط ، اعتماد بر اساس شایستگی به بررسی ساختاری و محتوایی اعتماد و انواع آن می پردازد. علاوه بر آن ، نگرش روانشناسی ، روانی اجتماعی ، انسان گرایی ، روانشناسی تکاملی ، رفتارشناسی شناختی و یادگیری اجتماعی را نیز در مورد اعتماد بین فردی و اعتماد به نفس به طور جامع و کامل بررسی می نماید. اهمیت این بخش در آن است که نویسنده سعی کرده است تا به شیوه ای کاربردی و با توجه به تحقیقات جدید علمی در جهان به الگوی دلبستگی ، تربیتی و رفتاری در شکل گیری اعتماد توجه داشته باشد. گفتار دوم این کتاب، هیجان رفتار ، انواع هیجان ها ، جلوه های هیجانی و هوش هیجانی را تشکیل می دهد. هوش هیجانی (Emotional Intelligence ) یا به اختصار ( EI )، شیوه برخورد فرد با مسائل و فراز و نشیب‌های زندگی را نشان می‌دهد. به عبارتی، هوش هیجانی یا عاطفی ، مجموعه‌ای از خصوصیات شخصیتی است که در سرنوشت و سبک زندگی فرد مؤثراست. بررسی‌ها نشان داده است که مدیرانی در رقابت آینده، پیروز خواهند شد که بتوانند به طور اثربخش و نتیجه‌بخش با منابع انسانی خود ارتباط برقرار کنند. در این زمینه هوش عاطفی یا همان هوش هیجانی ، یکی از عواملی است که می ‌تواند به میزان زیادی در روابط مدیران با اعضای سازمان نقش برجسته‌ای را ایفا کند و به گفته دانیل گُلمن «Daniel Goleman»، شرط حتمی و اجتناب ناپذیر در سازمان به حساب می آید. در ۱۹۹۰ سالووی و مایر، با تکیه بر طبقه بندی گاردنر، واژه هوش هیجانی(عاطفی) را برای اولین بار به کاربردند. آنها با ترکیب دو دسته هوش درون فردی و هوش ارتباطی، مفهوم هوش هیجانی را توسعه دادند. مایر،سالووی وکارسو (۱۹۹۰)نیز برای هوش هیجانی ، چهاربعدتشخیص داده اند که عبارتند از: ۱) شناسایی و آگاهی هیجانی در خود و دیگران ۲) کاربرد هیجان ها ۳)توانایی درک و فهم هیجان ها ۴)مدیریت هیجان ها در خود و دیگران اما از نظر نویسنده ،هوش هیجانی تنها بخش کوچکی از دانش هیجان‌رفتار و تن‌گفتار است. دانش هیجان رفتار فراتر از نگرش صرف به هوش هیجانی است. و عرصه هایی مانند جلوه های هیجانی ، دستگاه رمز گذاری اعمال چهره ای ، مسیرهای انرژِی هیجانی مانند مسیرهای زیستی ، فیزیولوژیک ، روانی و شناختی و رفتاری ، صفات شخصیتی و مکانیسم های دفاع روانی را نیز دربرمی گیرد. با اینحال امروزه هوش هیجانی در مدیریت نیز کاربرد وسیعی یافته است. متون علم مدیریت بر این باور هستند که رهبران و مدیران با هوش هیجانی بالاتر، توان بیشتری برای هدایت سازمان تحت کنترل خود دارند. یافته های جدید نشان می دهد عملکرد کارکنانی که دارای وجدان کاری و احساس وظیفه شناسی بالایی هستند اما فاقد هوش هیجانی و اجتماعی هستند در مقایسه کارکنان مشابهی که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند ضعیف تر است . همچنین شناخت هیجان رفتاری ، تن گفتار ، زبان بدن و هوش هیجانی در تجارت ، بازاریابی و کسب و کار های نوظهور کاربرد فراوانی یافته است به طوری که امروزه عرصه های نورومارکتینگ به شدت از این مهارتها بهره می گیرند. فرآیند کلی مدیریت بازار شامل ۴ مرحله اصلی است که عبارتند از: ۱- تجزیه و تحلیل بازار ۲ – انتخاب بازارهای هدف ۳- تهیه ترکیبهای عناصر بازاریابی ۴- اداره تلاش های بازار ، که نحوه تاثیرات هوش احساسی ( هیجانی ) دراین فرآیند قابل بررسی می باشد. همچنین کتاب هیجان رفتار و تن گفتار به معرفی راهکارهایی برای پرورش هوش هیجانی و مدیریت هیجان رفتار کودکان و نوزادان می پردازد. نویسنده بر این باور است که برای پرورش و آموزش هوش هیجانی کودک نیاز است که در مرحله نخست آگاهی نسبت به هیجان‌های کودک: اولین راهکار کاربردی در پرورش هوش هیجانی ( EQ ) کودک، آگاهی نسبت به هیجانهای اوست. سعی کنید نسبت به هیجان‌ها و احساسات کودک خود آگاه شوید. کودکان همیشه به شما نمی‌گویند که در زندگی آنها چه می‌گذرد. برای فهمیدن آن لازم است که یک تصویر بزرگتر در ذهن خود داشته باشیم. اگر کودک شما ناراحت یا عصبانی به نظر می رسد، شاید در مدرسه با یک مشکل بزرگ مواجه شده باشد؟ یا امکان دارد شما یا همسرتان در مورد او یک قضاوت یا پیش قضاوت اشتباه کرده باشید و این مسئله در ذهن او مدام تکرار می‌شود. شما سرنخ‌های چنین فرض‌هایی را می توانید در بازی های جادویی آنها پیدا کنید. مثلاً «گاتمن» دیده بود که دخترش در حال بازی با عروسک خود می گفت: «باربی واقعاً می‌ترسه و تو رو دوست نداره، وقتی تو دیوونه میشی». که او یادش آمد که چند روز پیش عصبانی شده بوده است. به همین دلیل به دخترش گفت: «عزیزم من تو را ترسانده ام اما به این معنی نیست که من تو را دوست ندارم». واکنش ترس کودکان ممکن است به صدای بلند شما، فریاد و یا رفتار غیرقابل پیش‌بینی شما شدت بگیرد. به همین دلیل وقتی سرنخ‌های آن را در بازی های آنها پیدا کردید، نسبت به رفتار خود از آنها عذرخواهی کنید و به آنها قول بدهید که در آینده رفتار بهتری خواهید داشت و یا سعی خواهید کرد که با صدای آرام صحبت کنید و عصبانیت خود را کنترل خواهید کرد. گوش دادن به کودک ، استفاده از روشهای تقویت مثبت و منفی و یاد دادن در پیدا کردن راه حل به کودک از دیگر مهارتهای مؤثر در پرورش هوش هیجانی در کودک است که در این کتاب به آن توجه شده است. گفتار پایانی این کتاب به بررسی تن گفتار و زبان بدن اشاره دارد که نویسنده بر این باور که : در اهمیت تن‌گفتار همین کافی است که بگوییم تمام نوزادان دنیا قبل از آن‌که برای نخستين بار بگویند «مامان!» هزاران حرکت تن‌گفتار‌ را به نمایش می‌گذارند تا زنده بمانند و بتوانند از مادر خود محبت نامشروط دریافت کنند. امروزه پژوهشگران بر این باورند که انسان‌های اولیه با شکلی از نمایش بی‌کلام با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند تا آن‌که در طول تاریخ تکاملی ما در جایی گفتار بیش از تن به عنوان شکل اصلی ارتباطی در نظر گرفته شد اما تن و گفتار به‌طور محکمی ‌به یکدیگر وابسته‌اند آن‌طور که ما نمی‌توانیم با یکی بدون آن یکی ارتباط برقرار کنیم. این عادت کهنه ‌هرچند که قدیمی ‌است اما از بین نمی‌رود زیرا حتی وقتی ما با کسی تلفنی صحبت می‌کنیم، دوست داریم او را ببینیم اگر به جز این باشد مانند آن است که دو آدم نابینا با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. نویسنده واژه تن گفتار را برای این کتاب مناسب تر از زبان بدن می داند زیرا از نظر او ، زبان بدن اصطلاحی بود که در گذشته نویسندگانی مانند «آلِن پیِز» و دیگران تلاش می‌کردند تا برداشت خود را از ارتباطات غیرکلامی فرهنگی به جامعه ارايه دهند اما در دهه اخیر چنین مفهومی در دنیا دگرگون شده است. زیرا اگر ارتباطات غیرکلامی قرار است نقشی در ارتباطات فرهنگی یا بین فرهنگی ، کسب و کار فردی و نیز شرکت ها و سازمان ها داشته باشد اساسا نباید خودش وابسته به زبان یا فرهنگ خاصی باشد. یکی از دلایل آن مربوط می‌شود به آموزش‌دهنده‌های این حوزه که گاهی نسبت به رابطه و قدرت اثر مغز بر تن آگاهی لازم را ندارند و آن‌ها به صورت علمی، دانشي درباره رابطه حركات بدن و مغز ارايه نمی‌دهند و نمی‌گویند كه چگونه محرک‌های هيجاني بر ذهن تاثیر مي‌گذارد و دست آخر برای جلب نظر عامه مردم می‌گویند که ما از طریق زبان بدن می‌توانیم بفهمیم که کسی دروغ می‌گوید یا نه؟ بنابراین من ناچار شدم در جامعه خود دست به ساختارشکنی بزنم و از واژه تن‌گفتار استفاده کنم. زیرا مگر ما در ارتباط به دنبال چه هستیم؟ غیر از آن است که می‌خواهیم اعتماد کردن را یاد بگیریم؟ به نظر من چنین برداشت‌هایی که در جامعه از زبان بدن صورت پذیرفته است موجب بی‌اعتمادی مردم به یکدیگر، برچسب گذاری و سوءتفاهم خواهد شد. ین کتاب ، یک اثر پژوهشی و مطالعاتی است و دارای ایده ها و مهارت های علمی و کاربردی می باشد که علاقه مندان می توانند با صرف وقت مناسب به دانش خود در این زمینه وسعت بخشند.
Megapixels خیر
Dimensions خیر
Model هیجان رفتار و تن گفتار، تألیف محمود امیری نیا ، ISBN: 978-600-5908-87-8، انتشارات آراسته، فروردین ۱۳۹۳

برچسب‌های محصول

برای جدا کردن برچسب‌ها از فاصله استفاده کنید. برای جملات نقل قول تکی (') را به کار ببرید.